SkovelefantensSpørgsmål & Svar
Her kan du finde svar på en række af de mest almindelige spørgsmål.
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail på hej@skovelefanten.dk.
Pr. 1. januar 2021 er der indført ekstra sikkerhed ved kortbetaling på nettet. Den ekstra sikkerhed er vedtaget af EU’s 2. Betalingstjenestedirektiv og den danske Lov om betalinger. Formålet er at mindske misbrug med betalingskort og dermed sikre dig bedre når du handler på nettet.
Det betyder at alle køb skal godkendes med en af følgende ekstra sikkerhedsfaktorer:
Godkendelse med NemID
Vi anbefaler at du bruger NemID og nøglekort app. NemID nøgleviser kan dog også bruges.
Skovelefanten leverer med PostNord.
Bestillinger foretaget hverdage før kl. 12 afsendes oftest samme dag.
Bestillinger foretaget i weekender og på helligdage sendes oftest næstkommende hverdag.
Der kan dog være tilfælde, hvor der går 1-3 hverdage.
Vi sender altid en e-mail med Track & trace nr. fra PostNord, når din pakke er afsendt, så du kan følge den hele vejen.
Det er desværre ikke muligt at afhente ordrer direkte hos Skovelefanten.
Nej, det er desværre ikke muligt.
Vi kan kontaktes pr. mail 24/7 alle årets dage – og svarer for det meste samme dag.
Vi kan kontaktes pr. tlf. alle hverdage i tidsrummet 9.30 – 15.00.
Skulle vi pga. travlhed, produktion eller andet ikke være at træffe på tlf. er du velkommen til at sende os en mail på hej@skovelefanten.dk.
Du er også velkommen til at skrive til os via Facebook eller Instagram, DOG anbefaler vi at du kontakter os pr. mail, for hurtigere ekspeditionstid og svar samme dag.
Ja, vi sender gerne din bestilling som gave, direkte til modtageren. Du vælger blot den ønskede leveringsadresse.
Ja, du kan tilvælge gaveindpakning, når du kommer til kassen.
Dog tilbyder vi ikke gaveindpakning i forbindelse med Black Friday.
Vi tilbyder 30 dages retur/bytteret. Bestiller du en gave i god tid – er du velkommen til at skrive i bemærkningsfeltet når du bestiller, hvilken dato gaven skal gives. Så får du 30 dages retur/bytteret den pågældende dato. Læs om retur lige her.
Hvis du ønsker at bytte en gave til andre varer, laver du bare en ny ordre på disse varer og skriver i bemærkningsfeltet, at du har returneret en vare og skal have refunderet din returlabel.
Du skal altid selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere en vare, men laver du en ny ordre i forbindelse med, at du sender retur, får du godtgjort din returfragt på den nye ordre.
I returpakken vedlægger du en seddel med navnet på den, der har købt gaven eller et faktura/ordrenummer og information om, at du har lavet en ny ordre. Så refunderer vi beløbet fra returvaren + fragten for den nye ordre på det kort, du har anvendt ved købet af den nye ordre (gælder kun indenfor Danmarks grænser).
Vi skal kunne sælge den vare du returnere igen og vi beder dig venligst om at pakke varen forsvarligt ind, når du sender den tilbage. Det er vigtigt, at du IKKE sætter returlabelen direkte på originalemballagen.
BEMÆRK! Vi behandler normalt returvarer/sager indenfor 3-5 hverdage. Under udsalg og efter helligdage kan der dog gå 5-10 hverdage. Hvis returbeløbet skal tilbageføres via bankoverførsel, gør vi opmærksom på, at det kan tage yderligere 5-10 bankdage, før overførslen kan ses på den valgte konto.
Sådan bytter/returnerer du:
- Køb returlabel her.
- Du modtager din returlabel pr. e-mail.
- Pak varerne forsvarligt ind, inden du sender dem retur.
- Påsæt din returlabel.
- Send varerne til Skovelefanten, Antonio Costas vej 15, 7000 Fredericia
- Hvis du ønsker en anden vare, laver du bare en ny bestilling på vores hjemmeside af den nye vare. Vi refunderer altid dine udgifter til retur, når du samtidig smider en ny ordre. Noter det blot i bemærkningsfeltet på din nye ordre.
Ordrebekræftelsen er sendt til dig helt automatisk efter din bestilling. Særlig hvis du har hotmail, gmail eller iCloud, så er spamfiltrene stærke og frasorterer derfor ofte f.eks. en ordrebekræftelse. Tjek derfor dit spamfilter for uønskede mails. Hvis du finder den i spam, så højreklik på vores emailadresse og tilføj os til din adresseliste, så sikrer du dig, at du også får besked om ordrens afsendelse og din kvittering for dit køb.
Nej, varen er først reserveret når du går til kassen og betaler for den.
Det er desværre ikke muligt at tilføje varer til en eksisterende ordre, da vi af sikkerhedsmæssige årsager ikke kan ændre beløbet på den allerede godkendte betalingstransaktion. Du skal derfor lave en ny ordre. Vi sender dog gerne under “samme fragt”, hvis din første pakke endnu ikke er pakket og afsendt. Skriv det i en kommentar. Så fratrækker vi fragten på din ordre nummer 2. Er du i tvivl, om du kan nå det, så kontakt os pr. tlf. eller e-mail inden du smider anden ordre.
Hvis du har en ordre, som endnu ikke er pakket og klar til afsendelse, er du velkommen til at ringe til os, for at høre, om vi kan holde den tilbage, så en kommende ordre kan sendes i samme pakke for at spare en fragt. Når du laver den nye ordre skal du skrive i bemærkningsfeltet, at ordren skal sendes med dit første ordrenummer. Under leveringsmetoder vælger du leveringsmetoden: ”pakkes sammen med ordre xxxxxx.” Så pålægges der ikke fragt på den nye ordre.
Det kan forekomme, at enkelte varer bliver udsolgt i en periode. Du er velkommen til at klikke på “Få Besked” knappen og indtaste din mailadresse.
Du er altid velkommen til at kontakte os og spørge, hvornår de forventes på lager igen.
Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde forudbestilling af en udsolgt vare.
Skulle du være så uheldig, at have modtaget en defekt vare, må du meget gerne sende os en email på hej@skovelefanten.dk med ordrenummer samt et billede af den defekte vare. Så finder vi selvfølgelig en løsning.
Ved returnering af uafhentede pakker tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er kr. 39,- for pakkeshop, og kr. 49,- for privatpakker. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal varer. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.
Er en pakke – uden at det skyldes Skovelefantens egne forhold – kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Skovelefanten berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.