SkovelefantensHandelsbetingelser

Skovelefanten.dk ejes og drives af:
Skovelefanten ApS
CVR-nr. 42111007
(herefter kaldet Skovelefanten)

Antonio Costas vej 15
7000 Fredericia

Tlf. 31 31 12 52
E-mail hej@skovelefanten.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på skovelefanten.dk til levering i Danmark.

Vær opmærksom på, at varen ikke bliver reserveret, når du lægger den i kurven. Det kan derfor ske, at varen er blevet udsolgt, når du kommer til kassen. For at garantere din ordre, skal du gennemføre ordren.

Betalingskort: 

Hos Skovelefanten kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron og Mobilepay.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Skovelefanten.

Der kan kun trækkes det beløb du har angivet eller mindre – og kun én gang.

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

Det er vigtigt, du gennemgår din ordre, især ved bestilling af produkter med gravering. Du skal hurtigst muligt kontakte os på ordre@skovelefanten.dk eller på tlf 3131 1252, efter modtagelsen af din ordrebekræftelse, hvis du har opdaget en taste/stavefejl vedr. graveringen. Er vi påbegyndt opgaven, kan vi ikke annullere eller ændre ordren, kun mod merbetaling, som kan ske ved bankoverførsel, eller ved at du laver en ny bestilling på www.skovelefanten.dk.

Hos Skovelefanten bestræber vi os på en hurtig levering og leverer lagervarer indenfor 1-3 hverdage. Alle ordrer bestilt inden kl. 12:00 på hverdage afsendes som regel samme dag. Ordrer bestilt efter kl. 12:00 sendes førstkommende hverdag.

Hvis du skal bruge varerne til en bestemt dato, er du velkommen til at skrive det under “bemærkninger”, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at få dem frem til ønskede dato. Vær opmærksom på at DAO også leverer pakker i weekenden og på helligdage.

Vi er lagerførende i alle de varer du finder på vores hjemmeside. Dog kan det forekomme at enkelte varer er udsolgt og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig. Du kan se lagerstatus under hvert enkelt produkt. Husk at gemme dit ordrenummer, hvis varen returneres og pengene skal refunderes.

Skovelefanten sender primært pakker med DAO, men andre transportører kan blive anvendt i særlige situationer uden forudgående information om dette.

 

Rettidig levering forudsætter, at transportøren overholder aftalte leveringstid, i henhold til den leveringstid, de angiver. I praksis betyder det, at når pakken forlader vores lager og er i hænderne på transportøren, kan det i visse tilfælde og i f.eks. travle perioder med mange pakker (f.eks. op til jul eller Black Friday) betyde længere leveringstid, fordi transportøren har meget travlt.

Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Skovelefanten kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO eller andre transportører.

I tilfælde af, at den valgte pakkeshop er fyldt op, kan fragtfirmaet være tvunget til at aflevere din pakke i en anden pakkeshop med ledig plads på hylderne. Dette kan navnlig ske i perioder med stor travlhed som f.eks. jul og Black Friday. Hvis du gerne vil være helt sikker på, at din pakke bliver leveret nær din bolig i disse perioder, kan du vælge at få pakken leveret hjemme hos dig selv eller på din arbejdsplads i stedet for at vælge levering til pakkeshop.

DAO Pakkeshop på ordrer under kr. 499,- pris kr. 39,-
DAO privatomdeling på ordrer under kr. 499,- pris kr. 49,-

Alle ordrer over kr. 499,- leveres fragtfrit.

Vi sender gerne din pakke til udlandet. Fragtprisen er forskellig fra land til land og vil fremgå på hjemmesiden, efter du har lagt varer i din kurv, går mod betaling og er ved ”leveringsmetode”. 

Alle forsendelser til udlandet bliver primært sendt med DAO og udleveres af de respektive samarbejdspartnere i de forskellige lande. 

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på hej@skovelefanten.dk – så vil vi hjælpe dig. 

Rabatter, såsom rabatkoder til div. samarbejdspartnere o.lign ydes kun på ikke-nedsatte produkter.

Alt billede- og tekstmateriale på skovelefanten.dk er underlagt beskyttelse i henhold til ophavsretsloven og må ikke anvendes i strid hermed. Overtrædelse heraf kan medføre krav om fogedforbud såvel som krav om erstatning, vederlag og godtgørelse. Endvidere forbeholdes øvrige rettigheder i henhold til anden relevant immateriel lovgivning tillige med rettigheder i henhold til markedsføringsloven.

Køb af varer på skovelefanten.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Returnering & Reklamation

Du har altid 30 dages fortrydelsesret hos Skovelefanten. Fortrydelsesretten regnes fra den dag du har modtaget dine varer.

(Julegaver købt fra 1/11 byttes altid frem til d. 20/1 året efter).

Dette gælder dog ikke specialordrer med gravering. Disse kan ikke fortrydes, medmindre der foreligger en fejl i bestillingen fra Skovelefantens side.

Vi refunderer pengene til det betalingskort du brugte, da du afgav din ordre. Ønskes pengene retur til anden end betaler, skal du skrive en mail til os, hvor du henviser til dit ordrenummer (forlænger refunderingen med ca. 14 dage). Pengene overføres, når vi har modtaget og undersøgt din returpakke og om returvarerne lever op til vores returneringskrav (f.eks. ikke brudt emballage, så vi kan sælge varen igen)

Skovelefanten tilbyder ikke gratis returfragt – men returfragt koster kun kr. 39,-

Vi ville gerne vedlægge en returlabel til alle ordrer, for at gøre returneringen ekstra nem. Men Skovelefanten elsker vores klode så højt, så det ville være synd at spilde returlabels på alle de, som bare bliver truttende glade for deres ordrer og slet ikke ønsker at returnere. Derfor tilbyder vi i stedet, at du kamn købe returfragt her på siden for kun kr. 39,- hvis det utænkelige skulle ske, at du får lyst til at returnere.

Du får gratis returfragt, hvis du foretager nyt køb i forbindelse med returnering af din vare. Notér blot ordrenummer fra returordren på din nye ordre i kommentarboksen under betaling (Husk at lave ny bestilling inden vi får returvarerne tilbage hos os).

Beløb for returvarer vil blive refunderet til kort eller konto, og ikke modregnet i ny ordre.

Returadresse:

Skovelefanten
Antonio Costas vej 15
7000 Fredericia
MRK ”RETUR”

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Kontakt os altid ved reklamation eller fejlleverance, da det ikke er alle reklamationer vi skal have retur.

Skriv en mail på hej@skovelefanten.dk, hvor du beskriver problemet – evt. med foto/video. Herefter vurderer vi, om varen skal sendes retur til os.

Derfor: Brug kun den vedlagte returlabel i forbindelse med reklamation eller fejlleverance, hvis du har et ok fra os.

Hvis du sender en vare retur med egen label, dækker vi ikke udgiften til denne.

Der er 30 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Er legetøjet en gave, kan vi udvide returretten i rimeligt omfang, hvis bare du kontakter os om det først. Julegaver har forlænget returret.

Særlige varer, f.eks. specialfremstillede eller -tilpassede varer, tages ikke retur.

Har du købt en vare, som du har fortrudt, så kan du naturligvis sende den retur til vores lager ved at bruge den returlabel, der ligger i pakken.

Har du købt en vare, som er i stykker ved modtagelsen eller ikke virker, som den skal, så skal du kontakte os. Så finder vi sammen ud at, om du skal sende den retur og få en ny, eller om du skal beholde den og få dine penge retur.

Ved almindelig fortrydelse af et køb (men ikke ved reklamation):

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden forudgående aftale med os.

Alle ordrer leveres med en forudbetalt label du kan bruge, for at gøre det så nemt for dig som muligt. Det koster kr. 39,00 at returnere en vare, og de 39 kr. trækker vi fra det beløb, du har betalt for den vare, du ønsker at returnere.

Sådan gør du:

Ved fortrydelse skal du sende en mail til: hej@skovelefanten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Den printer du ud og udfylder og lægger med i kassen.

Når du har udfyldt formularen eller talt med os via mail eller telefon, så bruger du den forudbetalte label på pakken. Sæt labelen fast på kassen, aflever den i en pakkeshop, og så kan du roligt afvente, at du får dine penge retur. Husk IKKE at påsætte label direkte på varens emballage.

Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse, og vi har modtaget produktet.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK VEDR. VARENS VÆRDI I FORBINDELSE MED FORTRYDELSE
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du ikke have taget varen i brug, brudt plombering eller på anden måde beskadiget den, mens du havde ansvaret for den. Varen skal derudover leveres komplet, som ved modtagelsen.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Har du købt en vare, som er i stykker ved modtagelsen, skuffer dig eller ikke virker, som den skal, så skal du kontakte os. Så finder vi sammen ud at, om vi kan få den til at virke, om du skal sende den retur og få en ny, eller om du kan beholde den og få dine penge retur. Hvis du vil klage over varen, så kan du ikke blot sende den retur til os med den returlabel, der ligger i pakken.

Skovelefanten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse eller ”vold”.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Skovelefanten indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Opdager du en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Skovelefanten. Varen kan efterfølgende returneres for ombytning eller efter aftale eventuelt kreditering.

Hvis en vare skal returneres til Skovelefanten i forbindelse med reklamation, skal du altid kontakte Skovelefanten før returnering af varen. I tilfælde af at vi ønsker varen retur, fremsender vi en forudbetalt portolabel. Returneres varen for egen regning, uden aftale med Skovelefanten refunderes returneringsomkostning i rimeligt omfang. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

I den forbindelse bedes du benytte den medsendte returformular, og vedlægge den i returpakken:

Skovelefanten
Antonio Costas vej 15
7000 Fredericia
Mrk. RETUR

Returpakker kan IKKE returneres på lageret ved personligt fremmøde, men skal sendes med DAO direkte til ovenstående adresse.

Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke. Skovelefanten kan ikke gøres ansvarlig for varer sendt retur som brev. Vi anbefaler, at du bruger den forudbetalte returportoseddel- som koster kr. 39 at anvende. Dette dækker alle fragtomkostninger. Beløbet fratrækkes det endelige beløb, som du skal have tilbage for returpakken.

Bemærk: Skriv gerne ” MRK. Retur” på pakken.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Luise Gade eller Kia Allentoft Jørgensen hos Skovelefanten.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, https://naevneneshus.dk/.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Synes du, at det vi skriver, er lidt uklart eller svært at forstå, så kan vi godt forstå det, for alt det med returregler er lidt svært at forenkle, så det kun er på en side, derfor er verdens bedste og truttende kundeservice kun en e-mail væk: hej@skovelefanten.dk.

Og hvis du bare er typen der ikke har lyst til at skrive en mail, jamen så giv os et kald på 31 31 12 52, så forklarer vi dig det hele.